Ο λόγος στη διαφήμιση

Ο λόγος στη διαφήμιση

10.00

Περιγραφή

“Ο παρών τόμος αποτελεί συναγωγή δημοσιευμένων και αδημοσίευτων μελετημάτων της συγγραφέως με αφορμή τη λέξη ως στοιχείο και μόρφωμα της γλωσσικής δράσης και τη διαχείρισή της στο πλαίσιο του διαφημιστικού λόγου. Τα μελετήματα αυτά, καρπός πολύχρονης ερευνητικής και διδακτικής δραστηριότητας (από το 1991 έως το 2006), κρίθηκε σκόπιμο να οργανωθούν σε δύο ενότητες:
Στην πρώτη ενότητα περιλαμβάνονται δύο κείμενα στα οποία εξετάζονται μηχανισμοί συνειδητοί και υποσυνείδητοι, οι οποίοι κινητοποιούνται προκειμένου να επιτευχθεί η μέγιστη επικοινωνία στο διαφημιστικό λόγο. Στη δεύτερη ενότητα συστεγάζονται τέσσερα μελετήματα με αντικείμενο φαινόμενα που παρουσιάζονται στο επίπεδο της λέξης, τη σημασιολογική λειτουργία, την επικοινωνιακή δράση της λέξης ή τη λεξική δομή.
Η σύζευξη αυτή σε ερευνητικό επίπεδο σύγχρονων γλωσσολογικών θεωριών και επικαιρικών σημειολογικών μηχανισμών (όπως η διαφήμιση), με τον τρόπο που επιχειρείται στον ανά χείρας τόμο, συμβάλλει στην κατανόηση και την αποκρυπτογράφηση οικείων και καθημερινών διαδικασιών «άρθρωσης» λόγου, η αναψηλάφηση των οποίων καθιστά το βιβλίο χρήσιμο τόσο για τον ερευνητή και τον διαφημιστή όσο και για το λεγόμενο μέσο αναγνώστη.”